Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wioskowa arytmetyka
#1
W ostatnim czasie mieliśmy okazję zapoznać się z tym, na jakim poziomie system edukacji uczy matematyki. Matematyka obowiązywała na maturze, potem jej nie było, a teraz znów jest. Dla wielu jednak ta "królowa nauk" pozostała dalej dziedziną porównywaną do magii i alchemii, której uczyć się mogą jedynie adepci do zawodu czarnoksiężnika. Matematyka niepojętą jest i bez kalkulatora we współczesnym świecie zwykły zjadacz chleba sobie nie poradzi. Zaginęła też trudna sztuka liczenia na palcach, bo liczyć można jedynie do 10, a przy liczbie 15 należałoby użyć jeszcze palców u nóg. No moi drodzy, zdejmować skarpetki na sesji Rady Gminy to chyba nie wypada! O pomyłkę więc nie trudno. O ile dodać i odjąć dajemy sobie radę, bo uczyliśmy się się tych działań podczas zakupów w sklepie, to podzielić i to jeszcze z resztą jest już działaniem niepojętym. Według mnie umiejętność dodawania i odejmowania także zaniknie z powodu wszechobecnych kart, dzięki którym płacimy w sklepie.

Należałoby w tym celu zastosować jakiś system naprawczy. Na przykład dodatkowe kursy dla samorządów i radnych w szkołach, które przywróciłyby dawno zapomnianą sztukę liczenia na liczydłach. Urządzenie to zdaje się bowiem być niezbędne na Sesjach Rady naszej Gminy, nie licząc kamery wideo.

Ponieważ władze nasze liczyć nie potrafią do 15, nie wymagajmy od nich liczenia do 30 mln. Takiej ilości palców u rąk i nóg nie ma nawet cała ludność Gminy Kobylanka. Jak w takim razie obliczyć i uchwalić budżet, jak palców brakuje? No nie da się! Palców brak, budżetu nie ma, a na liczydłach jeszcze Pani od matematyki nie przeprowadziła szkolenia. To już gołym okiem widać, że Gmina Kobylanka obliczyć i uchwalić budżetu nie może i musi to za nią zrobić RIO.

Władza Ludowa, w czasie trwania to której przyszło nam zdobywać wiedzę, ze wstrętem odnosiła się do sanackich metod edukacji. I stąd jej przemożna niechęć do łaciny wpłynęła także na ogólnospołeczne zrozumienie trudnego słówka quorum, nawet po spolszczeniu nazwy do sielsko brzmiącej odmiany kworum. https://pl.wikipedia.org/wiki/Kworum
Nikt nie wie jak to się liczy, ani na Komisjach, ani na Radzie Gminy. Do uzyskania liczby wykonać należy bowiem dzielenie. Ani wyjaśnienia wszechwiedzy cywilizowanego świata, czyli Wikipedii, ani ustawy, ani gminne statuty nie uczą jak wykonać trudną operację dzielenia, i od jakiej podstawy. Ba! Z dzielenia jest jeszcze reszta! I to wynosząca 0,5!!!! Jak tu równać - do góry, czy do dołu?
W każdym razie 50% szans, że się trafi.
No przykro! Tym razem się nie udało. Jaki wstyd!

Jak niski jest poziom edukacji w naszym kraju widać też na przykładzie kojarzenia. Po rękach całować należy Minister Zalewską, że od przyszłego roku wprowadza do szkół podstawy gry w szachy, by dzieci nauczyć podstaw logicznego myślenia. Jaka szkoda, że nasza i naszych włodarzy edukacja nie zawierała podstaw rozumowego myślenia. I teraz blamaż na cały kraj, że radni nasi głosują przeciw protokołom sesji Rady Gminy, chociaż nie ma w nich nic, z czym się nie zgadzają. Chyba, że jednak wydaje się im, że źle zagłosowali i jak się nie zgodzą z protokołem, to cyferki pod Uchwałą się zmienią? Takie to moje dywagacje w tym temacie, bo innego wyjaśnienia nie widzę.
A czy wiedzą, że przeciw to znaczy, że uchwała nie przejdzie, a za to przejdzie? No nie wiem. Po niektórych głosowaniach niektórych radnych mam daleko idące wątpliwości.

Jako lekarstwo na braki w edukacji, bo czasu mało, nadrobić lekcje arytmetyki w tak krótkim czasie nie sposób -proponuję posłużyć się ludową mądrością, czyli podpatrywanie przyrody i wzorowanie się na nieskończonym źródle wiedzy jakim jest Matka Natura.
Dziś jako wzorzec mądrości żuraw.


[Obrazek: 16403231_1573704055988299_51211121269906...e=5912A508]
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t...e=5912A508
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości